Bra, du är nyfiken!


Till Searchmint söker sig människor som har en nyfikenhet, och ett driv utöver det vanliga.

Nyfiken på hur det skulle vara att jobba på Searchmint? Kolla in vår talangsajt!

Läs mer
talang@searchmint.se
020-12-1337

Konverteringsoptimering

En modell för ökad konvertering.


En ökad konverteringsgrad från 1% till 1,5% innebär 50% högre omsättning - år efter år.


Konverteringsoptimering handlar om att skapa större värde per besökare till din webbplats – Oavsett om det handlar om att fler besökare blir kunder, eller om snittordern per besökare ökar.

I en tid där trafik är enkelt att hitta, så avgörs inte längre det stora slaget där, utan på vem som kan extrahera största möjliga värde av varje besökare.

En framgångsrik konverteringsoptimering handlar om att identifiera var webbplatsens (eller applikationens) största brister finns för att din kund ska få värde.

Alla våra uppdrag börjar därför alltid med att få ett bra mätramverk på plats, och se till att samla in data på dina besökares beteende. Finns det viktiga sidor som kunderna inte hittar till? Finns det viktigt innehåll som kunderna inte ser? Finns det problem i hur din webbplats ser ut från olika enheter? Är dina formulär onödigt komplicerade? Frågorna vi ställer oss i analys-fasen är många, och resulterar i en HILOC-prioriterad förbättringsplan (highest Impact to lowest complexity).

Varje prioriterad förbättring planeras sedan, ett A/B-test produceras och sätts upp, och förbättringen implementeras permanent om datan bevisar den som högre presterande än originalet.

Konverteringsoptimering görs bäst med en gnutta pragmatism, rätt data, och en stor skopa förståelse för dina kunders behov och dina affärsmål.

Vi levererar

En metod för ökad konvertering.


Låt oss lösa din utmaning. Hör av dig för 30 minuter kostnadsfri konsultation.




Redo för resultat?