Bra, du är nyfiken!


Till Searchmint söker sig människor som har en nyfikenhet, och ett driv utöver det vanliga.

Nyfiken på hur det skulle vara att jobba på Searchmint? Kolla in vår talangsajt!

Läs mer
talang@searchmint.se
020-12-1337

A/B-testing

Att gissa är kul – Att veta är bättre.


Magkänslan är död. Länge leve magkänslan!


A/B-testing möjliggör att testa två variationer mot varandra för att med hjälp av data bevisa vilken av dessa som presterar bäst.

I en tid där mätbarheten varit låg eller obefintlig har magkänslan fått styra i många företag. Och med företag som Coca Cola, McDonalds, och Volvo alla uppkomna under den tiden så har det ju inte gått så dåligt kan man tycka?

A/B-testing handlar inte om att byta ut magkänslan, utan om att utnyttja dagens mätbarhet för att bevisa den.

Alla A/B-test inleds av ”hypotes-utveckling” där vi identifierar aspekter på kundens webbplats eller mobil-app som idag försämrar användarupplevelsen och intäkten. Efter att hypoteserna prioriterats och den nya variationen producerats, säkerställer vi att mätramverket som behövs för att bevisa hypotesen finns på plats.

Med hjälp av mjukvara styr vi sedan andelen trafik till de olika variationerna, och använder datan som skapas för att bevisa vinnaren av de två variationerna.

När processen finns på plats handlar det om fortsatt konverteringsoptimering med fler hypoteser och A/B-test.

Vi levererar

A/B-test för en datadriven magkänsla.


Låt oss lösa din utmaning. Hör av dig för 30 minuter kostnadsfri konsultation.




Redo för resultat?